در برابر ویروس کرونا ۲۰۱۹ چکار کنیم؟

۱- رعایت بهداشت فردی و عمومی
این روزها مباحث و نگرانی جامعه درباره ی شیوع ویروس کرونا ۲۰۱۹ هست. طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت و متخصصین جامعه پزشکی، رعایت بهداشت و دوری از حضور در محافل عمومی مهم ترین کاری هست که می شود در برابر این ویروس انجام داد. اما نکات دیگری نیز وجود دارد که می توان با توجه به آنها امنیت بیشتری در مقابل این ویروس داشت.
۲- کاهش استرس و حفظ آرامش
بر پایه تحقیقاتی که تاکنون درباره ی بیماری های ویروسی صورت گرفته کاهش استرس بعد از مسايل بهداشتی از مهم ترین عوامل ایمن کردن افراد در برابر آسیب های ویروس می باشد. امروزه تاثیر استرس و هورمون کورتیزول بر کاهش ایمنی بدن اثبات شده است.
۳- خواب و استراحت کافی
با توجه به تاثیر کم خوابی بر شکل گیری حالات عصبی و ایجاد استرس، عدم استراحت کافی ایمنی بدن در برابر ویروس را کاهش می دهد. افراد دارای استراحت کافی ایمنی بیشتری در مقایسه با افراد مشابه بدون استراحت کافی، در برابر ویروس کرونا ۲۰۱۹ دارند.
۴- تغذیه
تغذیه هم جزء مهمترین عوامل داشتن سیستم ایمنی قوی در برابر بیماری های ویروسی هست.

اما برای افزایش ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا چه ترکیباتی کمک می کنند؟

اسیدهای آمینه آرژینین: در پروتئین ماهی و حبوبات زیاد هستند که گلبول های سفید رو تقویت می کنند.
اسیدهای چرب امگا-۳: که بهترین منبع برای آنها ماهی و سایر آبزیان و همچنین مغز گردو هست.
ویتامین های گروه B و A: سبزی ها، برنج، ماهی و تخم مرغ از منابع غنی هستند.
روی و سلنیوم: ماهی و غلات کامل و لبنیات از منابع غنی روی و سلنیوم به شمار می آیند.
ویتامین D: ماهی و تخم مرغ جز غنی ترین منابع طبیعی ویتامین های محلول در چربی D هستند.

همانطور که مشخص هست ماهی ها و تخم مرغ ۲ منبعی غذایی غنی هستند که مارو در برابر ویروس کرونا تقویت می کنند.


چند نکته در مورد مصرف ماهی و آبزیان در دوره شیوع ویروس کرونا:
حتما از کیفیت و سالم بودن ماهی ها اطمینان حاصل کنید.
با توجه به پایداری ویروس در دمای پایین حتما از پخته شدن ماهی مطمئن شوید. محصولات پخته شده ماهی مانند سوسیس و کالباس ماهی و ناگت ماهی پیشنهاد می شوند.
در چرخه مصرف ماهی و آبزیان از عدم تماس دست با گوشت خام ماهی اطمینان حاصل کنید. تهیه ماهی از مراکز بهداشتی و ماهی های بسته بندی شده دارای مجوز نسبت به ماهی های فله ای که محل و تاریخ صید آنها مشخص نیست پیشنهاد می شود.
ماهی های دریایی با توجه به مقادیر بالاتر امگا-۳ و ویتامین D و املاح ضروری نسبت به ماهی های پرورشی برتری دارند.


در محصولات ماهیسا سوسیس و کالباس های ماهی فرا دما می شوند و تمامی میکروارگانیسم های آنها غیر فعال می شوند. پس از پخت و نگهداری سوسیس ها تا ۴۸ ساعت در سردخانه در محیطی ایزوله و کاملا بهداشتی سوسیس ها مجدد بسته بندی وکیوم می شوند و با ذکر تاریخ تولید و انقضا و سری ساخت روانه بازار می شوند.
همچنین در محصولات ماهیسا همواره سیر، زنجبیل و فلفل قرمز هست که باعث شده این محصولات طبع متعادلی داشته باشد. از طرفی در محصول اسپایسی انواع ادویه مانند زنجبیل، دارچین، زیره، جوز هندی، پودر سیر، فلفل قرمز، فلفل سیاه و ریشه جوز هندی سبب طبع گرم محصول می شوند. از این رو اسپایسی ماهیسا برای بهبود سیستم ایمنی بدن در روزهای شیوع بیماری ویروسی پیشنهاد می شود.
تمامی محصولات ماهیسا در ۸۵ درجه سانتیگراد برای حداقل ۹۰ دقیقه دما می بینند که نه تنها ویروس کرونا (کرونا در ۷۰ درجه سانتیگراد از بین می رود) بلکه تمامی میکروارگانیسم های موجود در محصول را از بین می برد.
به علاوه از آغاز شروع به کار ماهیسا، عصاره های طبیعی سیر، دارچین و رزماری که آنتی اکسیدان و آنتی میکروب هستند توام با فرادما برای کاهش میزان مصرف نیتریت استفاده می شود که مجموع این فرایندها و ترکیبات سبب شده که محصول فراسودمند و سلامت محوری برای مصرف کننده در دسترس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *